venerdì 1 marzo 2013

Milan Fashion Week: DOLCE&GABBANA






















On the occasion of the Milan Fashion Week, designers Domenico Dolce and Stefano Gabbana have brought in line for the next winter a triumph of icons and mosaics.
  A reminder to Sicily Byzantine era draws us into an opulent collection, which is based in shades of red and gold, and that does not give up the crown as an accessory must for the season. The show becomes a tribute to the artisan Sicilian who plays draw with wool and silk organza a series of hieratic figures, jewels and brocades.
Dresses from minimal silhouette, suit with rigid jackets and with peplum, linear cut dresses in lace and tweed garments.
The accessories must for the season are the jewels that transform the woman into an icon, true bridge between the sacred and the profane, with bold earrings as clusters of semi-precious stones, imperial tiaras, rosaries, crosses and mother of pearl.
What do you think? For me it's amazing!

In occasione della Settimana della Moda di Milano, gli stilisti Domenico Dolce e Stefano Gabbana hanno portato nella linea per il  prossimo inverno un trionfo di icone e di mosaici.
 Un ricordo alla Sicilia dell’epoca bizantina ci trascina in una collezione opulenta, che si basa sui toni del rosso e dell’oro e che non rinuncia alla corona come accessorio must di stagione. La sfilata diventa un tributo all’artigiano siculo che gioca a disegnare con lana e organza di seta una serie di figure ieratiche, di gemme e di broccati.
Abiti dalla silhouette minimal, tailleur con giacche rigide e a peplo, abiti di taglio lineare in pizzo e capi in tweed.
Gli accessori must di stagione sono i gioielli che trasformano la donna in un icona, vero proprio ponte tra sacro e profano; con proposte ardite come orecchini a grappoli di pietre dure, tiare imperiali, rosari e croci in madreperla.
Cosa ne pensate? Io la trovo meravigliosa!


8 commenti:

  1. Credo che riescano a gestire questo argomento del Sacro cn delicatezza.per me sn tra i migliori.li amo davvero

    RispondiElimina
  2. Che dire ola collezione è fantastica, curata nei minimi dettagli!!
    Passa a trovarmi sul blog!!

    RispondiElimina
  3. Perfect!!!!
    I have no other words!
    Beautiful collection, I really love it!
    Thanks for your comment, I follow you, follower 18 that's me ;)
    Would be great if you follow back?
    Maybe we can als like each other FB page?
    I'm waiting for your reply on my blog!
    Love,Lima xoxox

    www.limaswardrobe.com

    RispondiElimina
  4. Hi, dear, really nice blog and great photos!!!
    Maybe we can follow each other !?
    Just let me know :)
    www.gvozdishe.com

    RispondiElimina
  5. This collection is so special! I really like that :)

    Http://irenehsteel.blogspot.com

    RispondiElimina
  6. questa collezione è davvero favolosa!!
    Ti invito a visitare il mio Tequila on the Rocks e sopratutto a partecipare al mio nuovo KENZO'S GIVEAWAY ! hai la possibilità di vincere l'iconica felpa con la tigre di Kenzo!!

    RispondiElimina